Ydelse  Pædagogisk støtte til inklusion
Lovgrundlag SL. § 52 stk.3 nr.9. jf. § 52 stk.3 nr. 7. og § 58 stk.1.
Formål Formålet er at give barnets skole og daginstitution redskaber og sparring, så barnet kan blive i skolen.
Anbefalet varighed/periode  3 måneder
 Målgruppe Børn der er anbragte uden for hjemmet, hvor der er umiddelbar risiko for at barnet eller den unge ikke kan blive i sit skole- eller institutionstilbud.
 Indhold Indsatsen starter med et visitationsmøde, hvor skolen adresserer sin bekymring, med fokus på hvad fungerer og hvad bekymrer. Birkelunds psykolog og sagsbehandler inddrages i faglig sparring og pædagog deltager i barnets institutionstilbud med observation og støtte, alt efter behov. Tilbagemelding/opfølgning af observation og undervisning/sparring af barnets specifikke problemstillinger til gavn for det videre forløb.
 Vidensgrundlag Mange års erfering
Vi benytter cookies til at forbedre din oplevelse på vores website. Ved at benytte dette website, accepterer du vores brug af cookies.